• Steg 1
    Klicka på en produkt du önskar dig

    Steg 2
    Klicka sedan på knappen "Önska dig"

    Steg 3
    Skicka din önskelista!

Bamba Kundtjänst - Vi finns här för dig!

Vi vill att du ska känna dig välkommen oavsett hur du vill komma i kontakt med oss. Skicka ett mail, ring oss eller titta in på vår Facebook-sida. För specifika kundärenden är det alltid bäst att kontakta oss via telefon eller mail. Kort och gott, vi finns här för att hjälpa dig så att du ska kunna handla dina leksaker, filmer, spel, sparkcyklar, babyartiklar eller barnkläder tryggt och enkelt!

Varmt välkommen till oss på Bamba.se!

 

Våra vanligaste frågor just nu:

Leveranser

Sista beställningsdag för leverans innan julafton: 11/12 kl 23.59

För tillfället har vi högt tryck på vårt lager vilket tyvärr innebär en del förseningar i våra leveranser. Vi jobbar för högtryck med att förkorta leveranstiden och få iväg alla leveranser. Har du beställt julklappar senast måndag 11/12 kl 23.59 så kommer dessa paket att levereras innan jul.

 

Spårning av mitt paket

När ditt paket skickas från oss så mailar vi dig en leveransbekräftelse med en spårningslänk. Klicka på länken så kan du se status på din leverans och se var försändelsen befinner sig i postgången. När ditt paket finns hos ditt ombud blir du aviserad via sms. Om du har angett fel mobilnummer kan du se var ditt paket finns via ovan nämnda spårningslänk och då räcker det med att du tar med dig din legitimation samt ditt kollinummer till ombudet där paketet finns så kan du hämta ut det.

 

Långa svarstider

Vi har ett väldigt högt tryck på kundservice både via mail och telefon. Vi har extra resurser som jobbar för att komma ikapp men det tar tyvärr längre tid än vanligt att få svar. Vi besvarar alla mail så fort vi kan och har öppet så många telefonköer vi kan. Vi ber om ursäkt för att du som kund måste vänta mer än vanligt men ber om ert tålamod.


Kundservice

Kontakta oss

Vi finns här för dig!
Vi vill att du alltid ska känna dig välkommen till Bamba, oavsett hur du väljer att komma i kontakt med oss.
 

Vänligen ange alltid ditt ordernummer vid kontakt med kundtjänst.

Kontakt via mail:

Skicka ett mail till: kundservice@bamba.se
Vi jobbar på att svara på ditt mail inom kort.
 
Vid fakturafrågor ber vi dig kontakta Klarna via deras hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice
 

Vill du komma i kontakt med vår VD, marknadsansvarig, eller våra inköpare:

Har du frågor om Bamba som företag, eller är leverantör och tycker att vi borde sälja era produkter, är du välkommen att maila någon av följande personer:

VD: Anders Danielson anders.danielson@bamba.se

Marknad: Helena helena@bamba.se

Inköpare lek: Linn linn@bamba.se

Inköpare lek: Alexandra alexandra@bamba.se

Inköpare baby: Rikard rikard@bamba.se 

Inköpare kläder, skor och inredning: Johanna johanna@bamba.se

Frågor & svar

Bamba frågor och svar

Hur returnerar jag min vara/mina varor?

Du har 365 dagars ångerrätt. Varan ska då den återkommer till oss vara i fint och säljbart skick. Bamba åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. Om din retur kommer bort på väg tillbaka till oss, ersätter vi inte den förlorade varan. Spara det kvitto ni erhåller hos ombudet vid retur.

Returinstruktioner:

Meddela oss alltid om att returen ska inkomma via telefon eller mail. Väljer du att skicka in returen på egen hand utan vår retursdel, kan du naturligtvis bifoga ett meddelande med orsak och ordernummer i paketet.

Är det skor eller kläder du ska returnera skickar vi dig en retursedel efter det att du kontaktat oss. I detta fall står vi för returkostnaden och du själv för emballaget. Utklädningskläder klassas ej som kläder, utan går under lek.

Då du ska returnera varor som inte är skor eller kläder står du själv för retur-och emballagekostnaden. Du kan vid mindre och lättare returer (max 2 kg) själv returnera ditt paket hos ditt postombud. Se adress till Bambas lager nedan.

Om du önskar att vi ska sända dig en returfraktsedel, kan vi göra detta via mail eller per post. Kontakta kundservice för att få retursedeln skickad till dig. Då returen når oss låter vi 69 kronor kvarstå som returfraktsavgift i din betalning eller på din faktura.

Returen ska skickas till vårt lager. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hämta ut försändelser hos ett ombud.

Använd returadressen nedan då du väljer att skicka tillbaka ditt paket utan vår retursedel. Observera att du då inte får ett kollinummer och returen kan därför inte spåras.

Returadress Bamba:

Bamba AB Returer
D-huset
Adlibrisvägen 1
744 81 Morgongåva
 

Hur gör jag för att skicka mitt paket till annan adress och mottagare?

Följ nedanstående instruktioner då du är i avsnitt 3. Slutför ditt köp.

1. Fyll i mailadress

2. Fyll i postnummer

3. Klicka på länken ”vill du inte ange ditt personnummer”, då kommer en ruta upp där du kan välja ”fortsätt utan”. Klicka på den!

4. Om du inte ser länken ”vill du inte ange ditt personnummer” klicka på ”inte du” ovanför adressrutan, så kommer du tillbaka till steg tre.

5. Nu kommer du in i en ny adressruta där du kan ange en annan persons adress.

6. Du måste sedan betala med bankkort eller via direktbetalning.

Tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp!

Jag har inte fått min orderbekräftelse!

Du har troligen uppgivit fel mailadress. Känner du dig tveksam till att din order har gått igenom, kontakta gärna oss via mail eller ring till kundtjänst, så hjälper vi dig att söka efter din beställning.

Hur kan jag spåra mitt paket?

Du kan själv söka efter ditt paket på PostNord.se med det kollinummer som du fick i din leveransbekräftelse. Du kan också klicka på kollinumret i din leveransbekräftelse för att se aktuell status. När ditt paket når ditt ombud, får du en sms-avisering. Ditt paket kommer att ligga kvar hos ditt postombud i två veckor.

Jag har inte fått någon avisering, hur hämtar jag ut min beställning?

Om du saknar din avisering, måste du kontakta kundtjänst för att få reda på det löpnummer du behöver för att hämta ut ditt paket. Medtag alltid legitimation då du hämtar ut paketet hos ombudet.

Jag har inte fått min faktura?

Du kan ha angivit fel e-postadress, eller så har fakturan hamnat i skräpposten. Det kan också bero på din dators säkerhetsinställningar.  För att hitta fakturan kan du söka efter den på Klarnas websida i Mitt Klarna. Klicka på denna länk för att komma till Mitt Klarna: https://my.klarna.com

Hittar du inte fakturan hänvisar vi dig till Klarnas kundservice via deras hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice

Vad betyder Checkout? / Varför kommer mina uppgifter upp automatiskt vid köp?

Klarna Checkout är en betalningslösning som gör det enklare för våra kunder att genomföra sina köp via nätet. Första gången du gör ett köp via Klarna fyller du i din e-postadress, postnummer och sedan personnummer. Efter detta hämtar kassan din resterande information såsom folkbokföringsadress. Du slutför köpet och efter detta kan du välja betalsätt.

Nästa gång du vill handla via vår webshop, kommer kassan att känna igen dig och hämta alla uppgifter automatiskt. Uppgifterna lagras inte i Klarnas eller Bambas system, utan de finns i din egen dator, mobil eller surfplatta. Har du handlat via mobilen t.ex och handlar igen via mobilen har uppgifterna alltså lagrats i din mobil.

Du kan ta bort uppgifterna i din dator genom att rensa ditt cache-minne. För att undvika att t.ex familjemedlemmar handlar via din Checkout rekommenderar vi er att ha olika inloggningar på datorn eller surfplattan.

Har du fler funderingar är du såklart varmt välkommen att återkomma med dessa genom att ringa eller maila till vår kundtjänst.

Vad har Bamba för leveranstid? Vilket fraktsätt ska jag välja? 

Bamba levererar ditt paket inom 1-3 arbetsdagar, beroende på när du beställer, vilket fraktsätt du väljer och var i landet du bor.

Vi skickar alltid ditt paket så fort vi kan och normal leveranstid är mellan 1-3 arbetsdagar. Vid större helger eller kampanjer kan leveranstiden bli något längre, upp till 5 arbetsdagar. Vissa enskilda postnummer i Norrland och på Gotland tar det en extra dag att leverera till. Frakten kostar 49 kr men är gratis på beställningar över 1.000 kr.

På många orter kan vi dessutom erbjuda hemleverans med Best Transport och då levereras ditt paket direkt hem till dörren på vardagar mellan kl 18-22. Ange ditt postnummer i kassan för att se om det är möjligt att välja hemleverans till din ort och där väljer du även vilken dag du vill ha det levererat. Bor du i Stockholm, Uppsala, Karlstad eller Mälardalen kan du få leverans samma kväll om du beställer senast kl 12.00 (gäller vardagar).

För mer detaljerad information hänvisar vi till vårt avsnitt om Frakt och leverans!

Jag har problem med att lägga en beställning. Hur gör jag?

I denna fråga hänvisar vi till våra utförliga instruktioner under sök och handla. Du är naturligtvis välkommen att kontakta kundtjänst vid problem med orderläggandet.

Hur vet jag att min order har gått igenom?

När din order har gått igenom, får du en orderbekräftelse via mail. Var alltid noga med att kontrollera att din mailadress är korrekt!

Kan jag lägga till en eller flera varor på min order?

Vi kan tyvärr inte höja betalsumman i en order och därför ber vi dig att lägga en till order på varan/varorna du önskar utöver din första beställning. Hör gärna av dig via mail direkt efter detta, så kan vi samleverera dina beställningar.

Hur avbokar jag en vara?

Du kan endast göra detta genom att  maila eller ringa till vår kundtjänst då ordern är genomförd. Lägg gärna en ny order på det du önskar, så makulerar vi din första felaktiga order.  Vi ser gärna att du omgående kontaktar oss, så att vi har möjlighet att hinna se ärendet innan vi har behandlat din order.

Jag vill reklamera en vara!

I denna fråga hänvisar vi till våra instruktioner under avsnittet reklamation. Är det ett synligt fel på varan ber vi dig att ta ett foto på skadan. Har du fått en vara som saknar en eller flera delar och har en manual, är det bra om du ringar in vilken del som saknas och skickar foto på detta. Vi ber er att i första hand skicka dylika reklamationer via mail.

Mitt paket var skadat vid leverans - vad gör jag?

Om du har hämtat ut paketet hos ett ombud ska du först reklamera transportskadan direkt till PostNord, och sedan kontakta oss. Om du har beställt hemleverans reklamerar du direkt till oss. Vår kundtjänst når du på kundservice@bamba.se eller 08-400 25 300.

Vi ser helst att du fotar skadan, så att vi kan se hur paketet ser ut på utsidan och insidan. Vi behöver dessutom ett foto på det skadade innehållet och ett på fraktsedeln. Detta för att vi ska kunna reklamera gentemot PostNord.

Kan ni leverera till utlandet?

För nuvarande kan vi endast leverera inom Sverige.

Kan jag ändra utlämningsställe?
 

Du måste kontakta oss via mail eller ringa kundtjänst direkt efter orderläggandet för att meddela oss om vilket ombud du önskar.

Kan ni ta hem en viss produkt?

Om du önskar en vara som du inte finner i vårt sortiment, kan du alltid maila oss och fråga om det finns en möjlighet att ta hem den. 

Kan jag beställa till mitt jobb/företag/skola?

Det går alldeles utmärkt att göra en beställning hos oss! Ibland kan det tyvärr vara problem med att få in rätt adress, då beställningen ofta hoppar till en annan enhet med samma organisationsnummer. Det enklaste sättet att få ordning på detta problem, är att registrera firman/förskolan etc i bolagsverket. Det tar ca en dag att bli registrerad. Efter detta ska det fungera fint att lägga din order. Du kan alltid kontakta kundtjänst, så kan vi hjälpa dig med ordern.

Den vara som du har beställt/önskar finns inte kvar i lager & hur bevakar jag en produkt?

Vi beställer kontinuerligt in nya varor för att fylla på vårt lager. När en vara är slut i lagret så kan du välja att bevaka varan med din mailadress. Du går in på produktsidan för att fylla i din mailadress och så fort som vi har fått in varan i lager igen så kommer du få ett mail från oss om när lagersaldot är uppdaterat.

Den vara som du har beställt/önskar har utgått?

När en vara har utgått från vårt sortiment så kan vi dessvärre inte köpa in den längre från vår leverantör då de har slutat att producera denna vara.

Min kampanjkod fungerar ej. 

Om din kampanjkod inte fungerar kan den vara gammal eller felaktig. Vid problem, kontakta kundservice. Om du inte har en kampanjkod behöver du inte fylla i detta fält.

Hur fungerar önskelistan?

Under varje vara finns ett fält med specifikationer och övrigt. Till höger om övrigt har du knappen där du kan klicka om du önskar dig vald vara. Önskelistan finner du på höger sida som en rosa flik. Klickar du på denna kommer du in i önskelistan. Du måste klicka på skicka för att kunna fylla i ditt namn och den e-postadress som önskelistan ska gå till. 

Sök & handla

Sök och handla vara:

Val av vara:

Sök efter den vara eller varumärke du letar efter i det vita sökfältet högt uppe på sidan. Du kan också navigera dig fram genom att klicka i menyraden uppe i det gröna fältet. Där finner du olika varukategorier och varumärken.

Då du fått fram den vara du önskar, kan du klicka på varan för att se information om den. Du kan också här välja om du önskar presentinslagning. Önskar du köpa varan, klicka på KÖP. Vill du handla flera varor, upprepa proceduren.

Till kassan:

Då du är klar med valet av varor, går du in i kassan. Kassafältet är gult och finns längst upp på höger sida.

I kassan vill vi att du ser över varukorgen noga, så att antalet varor och totalsumman stämmer. Om något är felaktigt kan du ändra antal i antalsfältet, eller ta bort en vara med hjälp av papperskorgssymbolen längst ut till höger.

Har du en kampanjkod skriver du den i kampanjkodsrutan. Detta fält används endast då du har en kampanjkod, om inte kan du bortse från detta fält.

Val av frakt:

Under steg två har du för tillfället följande fraktalternativ att välja mellan.

Posten mypack: Leverans till ett PostNord ombud där du hämtar ditt paket. Avgiften är 49 kronor men beställningar över 1.000 kr skickas fraktfritt!

DPD Företagspaket: Här får du som beställer genom ett företag paketet utkört till dörren mot en avgift på 99 kronor.

Dina uppgifter:   

Nu är det dags att slutföra ditt köp.

Du väljer att handla som privatperson, företag eller kommun/landsting.

Fyll i de uppgifter som efterfrågas.

Var noga med att din e-postadress, adress och ditt mobilnummer blir korrekt.

Slutför köp och betala:

Då du godkänt köpvillkoren, är det dags att välja betalsätt. Ditt köp blir automatiskt mot en avgiftsfri faktura om du inte aktivt väljer ett annat betalsätt. Du har två veckor på dig att betala denna faktura. 

Fakturan skickas till din e-postadress med Klarna som avsändare.

När beställningen är mottagen, skickas en orderbekräftelse till angiven e-mailadress.

Kontrollera däri att dina uppgifter stämmer.

Vi tackar för att du handlar av oss och hoppas att du blir nöjd med din beställning!

Köpvillkor - Viktigt att veta när du vill handla leksaker hos Bamba


Priser och betalning

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Ålder vid köp:

För att få handla på Bamba.se krävs att du fyllt 18 år. Vi kan i nuläget endast skicka till adresser i Sverige.

Betalsätt:

Vi samarbetar med Klarna för att erbjuda dig ett enkelt sätt att betala. När du lagt din beställning skapas automatiskt ett underlag för en faktura som skickas till din e-postadress när varorna skickas från oss. Om du istället vill betala ditt köp på en gång, går det naturligtvis bra. Du kan ändra betalsätt efter du klickat på slutför köp. Du kan därefter välja att betala med kort, eller direktbetalning via din internetbank. Oavsett hur du väljer att betala så tillkommer inga avgifter.

Vid betalning via faktura överlåts fordran till Klarna AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisations-nummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokförings-registret i Sverige och är över 18 år. Det görs en mindre kreditupplysning men den visas inte i historiken för andra företag.

Du har även, då du väljer att betala med faktura, möjlighet att dela upp din betalning genom att ändra betalsätt till Klarna konto, efter du klickat på slutför köp. I detta fall skickar Klarna en faktura brevledes till dig och den kommer under den senare delen av den månad du ska betala i.

Påminnelseavgift:

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. SEK 50: - exkl. moms, samt dröjsmålsränta med 2,12 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Vid frågor i dessa ärenden vänligen kontakta Klarnas kundtjänst via deras hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice

Klarna står för utskicken av påminnelser och även ärenden kring dessa.

Min faktura är borta:

Har du inte kvar din faktura och behöver dess uppgifter, kan du logga in på Mitt Klarna: https://my.klarna.com. Där kan du hitta din faktura med OCR-nummer och det som krävs för att genomföra betalningen. Du kan även flytta fram förfallodagen (10 dagar) och se din köphistorik. Denna funktion fungerar endast för privatpersoner. Du kan alltså inte logga in som företag med organisationsnummer.

Du kan även nå Klarnas kundtjänst via deras hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice

 

 

Bet loggor feb 2013 (sidan köpvillkor)_1

Frakt & leverans

Frakt och leverans

Vi använder oss av PostNord och Best för att ge dig snabba och säkra leveranser.

Snabbfrakt med PostNord:

Sista beställningsdag för leverans innan julafton: 11/12 kl 23.59

För tillfället har vi högt tryck på vårt lager vilket tyvärr innebär en del förseningar i våra leveranser. Vi jobbar för högtryck med att förkorta leveranstiden och få iväg alla leveranser. Har du beställt julklappar senast måndag 11/12 kl 23.59 så kommer dessa paket att levereras innan jul.

Ditt paket hämtar du på närmaste utlämningsställe, vilket avgörs av det postnummer du angivit. Du får en SMS-avisering då beställningen nått ditt ombud. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar.

Frakten kostar 49 kronor men handlar du för mer än 1.000 kr skickar vi ditt paket fraktfritt!

DPD Företagspaket:

Sista beställningsdag för leverans innan julafton: 11/12 kl 23.59

För tillfället har vi högt tryck på vårt lager vilket tyvärr innebär en del förseningar i våra leveranser. Vi jobbar för högtryck med att förkorta leveranstiden och få iväg alla leveranser. Har du beställt julklappar senast måndag 11/12 kl 23.59 så kommer dessa paket att levereras innan jul.

Detta är ett smidigt alternativ för dig som beställer genom ett företag eller en organisation.

Ditt paket levereras direkt till er företagsadress.

Företagspaket kostar 99 kr.

Får jag ett besked då mitt paket lämnar Bamba?

Du får ett mail när varorna lämnar vårt lager och du kan på ett enkelt sätt följa leveransen genom att klicka på länken i denna leveransinformation. Du kan även söka med ditt kollinummer på PostNords hemsida.

Till vilka länder skickar Bamba paket?

Vi kan i nuläget endast skicka till adresser i Sverige.

Ej uthämtade paket:

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditions och hanteringsavgift, för närvarande 150 kronor.

Hur gör jag för att skicka mitt paket till annan adress och mottagare?

Följ nedanstående instruktioner då du är i avsnitt 3. Slutför ditt köp.

1. Fyll i mailadress

2. Fyll i postnummer

3. Klicka på länken ”vill du inte ange ditt personnummer”, då kommer en ruta upp där du kan välja ”fortsätt utan”. Klicka på den!

4. Om du inte ser länken ”vill du inte ange ditt personnummer” klicka på ”inte du” ovanför adressrutan, så kommer du tillbaka till steg tre.

5. Nu kommer du in i en ny adressruta där du kan ange en annan persons adress.

6. Du måste sedan betala med bankkort eller via direktbetalning.

Har du fler frågor, tveka inte att ringa oss eller skicka ett mail! Vi finns här för dig! 

Ångerrätt, retur & byte

Ångerrätt, retur och byte

Hur returnerar jag min vara/mina varor?

Du har 365 dagars ångerrätt. Varan ska då den återkommer till oss vara i fint och säljbart skick. Bamba åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. Om din retur kommer bort på väg tillbaka till oss, ersätter vi inte den förlorade varan. Spara det kvitto ni erhåller hos ombudet vid retur.

Returinstruktioner:

Meddela oss alltid om att returen ska inkomma via telefon eller mail. Väljer du att skicka in returen på egen hand utan vår retursdel, kan du naturligtvis bifoga ett meddelande med orsak och ordernummer i paketet.

Är det skor eller kläder du ska returnera skickar vi dig en retursedel efter det att du kontaktat oss. I detta fall står vi för returkostnaden och du själv för emballaget. Utklädningskläder klassas ej som kläder, utan går under lek.

Då du ska returnera varor som inte är skor eller kläder står du själv för retur-och emballagekostnaden. Du kan vid mindre och lättare returer (max 2 kg) själv returnera ditt paket hos ditt postombud. Se adress till Bambas lager nedan.

Om du önskar att vi ska sända dig en returfraktsedel, kan vi göra detta via mail eller per post. Kontakta kundservice för att få retursedeln skickad till dig. Då returen når oss låter vi 69 kronor kvarstå som returfraktsavgift i din betalning eller på din faktura.

Returen ska skickas till vårt lager. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hämta ut försändelser hos ett ombud.

Använd returadressen nedan då du väljer att skicka tillbaka ditt paket utan vår retursedel. Observera att du då inte får ett kollinummer och returen kan därför inte spåras.

Returadress Bamba:

Bamba AB Returer
D-huset
Adlibrisvägen 1
744 81 Morgongåva
 

Vad bör jag tänka på vid kontakt med kundtjänst angående ett bytes eller returärende:

Ange alltid ditt ordernummer och namn vid kontakt och retur, så vi kan behandla ditt ärende snabbare. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.

Kan jag avbeställa en order, eller ta bort del av en order?

Du kan endast göra detta genom att kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon, då ordern är genomförd. Vi ser gärna att du omgående gör detta, så vi har en möjlighet att hinna stoppa beställningen innan den gått iväg. Då ditt paket har lämnat vårt lager, är du ansvarig för skicka det åter om du inte längre önskar det.

Jag har inte ångerrätt:

Om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

Varan får inte vara använd, men naturligtvis får du undersöka varan försiktigt.

Om du har brutit förpackningen på, eller använt någon av våra hygienartiklar.

Du kan inte ångra ditt köp genom att låta bli att hämta ut paketet. För alla paket som inte löses ut, förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditions och hanteringsavgift, för närvarande 150 kronor.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka köpesumman snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot din retur.

Vad händer med fakturan/betalningen när jag returnerar?

När vi har mottagit din retur krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat.

Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt på Klarna.se, där du kan logga in på Mitt Klarna. Genom att logga in där, kan du se alla dina fakturor, flytta fram förfallodagen (10 dagar) och se din köphistorik.

https://www.klarna.com/se/kundservice

Bytesrätt:

På Bamba administrerar vi inga byten, men du har full returrätt i 365 dagar. För att byta ut din vara mot en annan, returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.

På barnkläder och skor bjuder vi alltid på returfrakten.

Förlossningsgaranti:

Samtliga produkter vi säljer omfattas av vår förlossningsgaranti. Detta innebär att om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra, så får du returnera varorna du köpt av oss och få dina pengar tillbaka. Se dock till att spara alla originalförpackningar och att varorna är oanvända. Garantin gäller upp till 4 veckor efter förlossningsdatum.

Du är alltid välkommen att kontakta Bambas kundservice om du har några frågor.

Returadress

Bamba AB, D-huset, Adlibrisvägen 1, 744 81 Morgongåva

Reklamationer

Reklamation

Hur gör jag när jag reklamerar?

Kontrollera att leveransen är korrekt – om inte, kontakta oss på kundservice via mail eller telefon så hjälper vi dig!

Har du fått en defekt/felaktig vara, skickar vi dig en retursedel, så att du kostnadsfritt kan returnera den defekta/felaktiga varan till oss. Vi skickar omgående ut den rätta/felfria varan utan extra kostnad, förutsatt att den finns tillgänglig.

Om vi inte kan ersätta dig med en ny vara, gör vi en återbetalning till dig när vi har fått den defekta varan i retur. En återbetalning görs till dig inom 30 dagar. Viktigt är att du bifogar ordernummer och namn och ser till att varan/varorna är ordentligt emballerade, då du sänder paketet åter. Skickar du med ordernummer och namn i returen ser vi direkt att reklamationen kommer från dig och vi kan då hantera ärendet snabbare.

Mitt paket var skadat vid leverans - vad gör jag?

Om du har hämtat ut paketet hos ett ombud ska du först reklamera transportskadan direkt till PostNord, och sedan kontakta oss. Om du har beställt hemleverans reklamerar du direkt till oss. Vår kundtjänst når du på kundservice@bamba.se eller 08-400 25 300.

Vi ser helst att du fotar skadan, så att vi kan se hur paketet ser ut på utsidan och insidan. Vi behöver dessutom ett foto på det skadade innehållet och ett på fraktsedeln. Detta för att vi ska kunna reklamera gentemot PostNord.

Garantier & service

Alla produkter på bamba.se har minst 12 månaders garanti. Konsumentköplagen ger dig dessutom möjlighet att reklamera en vara inom tre år, om den visar sig ha varit felaktig vid leveranstillfället.

Du är alltid välkommen att kontakta kundservice på bamba.se om du har problem med en vara. Du når oss som alltid på kundservice@bamba.se eller 08-400 25 300.

Trygghet

Vi följer naturligtvis aktuella lagar och regler kring näthandel inklusive Distans- och hemförsäljningslagen samt personuppgiftslagen, så att du alltid ska känna dig trygg att handla på bamba.se.

Skulle vi mot förmodan inte hitta en lösning på ditt problem så kan du alltid vända dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.

För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder och produktinformation inte är slutgiltig. Vi förbehåller oss rätten att stryka en beställning utan att hänvisa till en speciell anledning.

Vid beställning samtycker du till att din e-postadress och ditt mobiltelefonnummer får lagras och användas av Bamba och dess samarbetspartners. Samtycket är giltigt till dess du själv säger upp det.

right