• Brett sortiment
  • Låga priser
  • Snabba leveranser

Kundservice

Vi vill att du ska känna dig välkommen oavsett hur du vill komma i kontakt med oss. Skicka ett mail, ring oss eller titta in på vår Facebook-sida. För specifika kundärenden är det alltid bäst att kontakta oss via telefon eller mail. Kort och gott, vi finns här för att hjälpa dig!

Kundservice

Mail
Skicka ett mail till kundservice@bamba.se
Vänligen ange ditt ordernummer när du kontaktar oss. Vi arbetar för att svara på ditt mail inom 24 timmar.

Telefon
Du når oss på tel: 08 - 400 25 300
Öppettider: Vardagar 8.00 - 17.00 (lunchstängt 12.00 - 13.00)

Vid fakturafrågor kontakta Klarna på tel: 08 - 120 120 10

  1. Vanliga frågor
  2. Leveransvillkor
  3. Betalningsvillkor
  4. Ångerrätt, retur & byte
  5. Köpvillkor
  • Hur returnerar jag min vara/mina varor?

    Du har 365 dagars ångerrätt. Varan ska då den återkommer till oss vara i fint och säljbart skick. Bamba åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. Om din retur kommer bort på väg tillbaka till oss, ersätter vi inte den förlorade varan. Spara det kvitto ni erhåller hos ombudet vid retur.

    Returinstruktioner:

    Meddela oss alltid om att returen ska inkomma via telefon eller mail. Väljer du att skicka in returen på egen hand utan vår retursdel, kan du naturligtvis bifoga ett meddelande med orsak och ordernummer i paketet.

    Är det skor eller kläder du ska returnera skickar vi dig en retursedel efter det att du kontaktat oss. I detta fall står vi för returkostnaden och du själv för emballaget. Utklädningskläder klassas ej som kläder, utan går under lek.

    Då du ska returnera varor som inte är skor eller kläder står du själv för retur-och emballagekostnaden. Du kan vid mindre och lättare returer (max 2 kg) själv returnera ditt paket hos ditt postombud. Se adress till Bambas lager nedan.

    Om du önskar att vi ska sända dig en returfraktsedel, kan vi göra detta via mail eller per post. Kontakta kundservice för att få retursedeln skickad till dig. Då returen når oss låter vi 59 kronor kvarstå som returfraktsavgift i din betalning eller på din faktura.

    Returen ska skickas till vårt lager. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hämta ut försändelser hos ett ombud.

    Använd returadressen nedan då du väljer att skicka tillbaka ditt paket utan vår retursedel. Observera att du då inte får ett kollinummer och returen kan därför inte spåras.

    Returadress Bamba:

    Bamba Returer
    Godsmottagning A
    Adlibrisvägen 1
    744 51 Morgongåva

  • Hur gör jag för att skicka mitt paket till annan adress och mottagare?

    Leveransadress: Om du vill skicka ett paket till en annan leveransadress än din egen gör du enligt instruktionerna nedan:

    1. Välj vilka varor du vill handla och gå sedan vidare till kassan

    2. Välj "annan leveransadress"

    3. Fyll i mottagarens:

    -Förnamn

    -Efternamn

    -Postnummer och ort

    -Telefonnummer (för sms-avisering)

    4. När samtliga steg är ifyllda, välj att gå vidare genom att trycka på "Fortsätt". Om du vill redigera leveransadressen kan du göra det genom att välja knappen ”Ändra”.

    5. Välj vilket betalsätt du vill betala med (direktbetalning, faktura, kortbetalning eller delbetalning).

    6. Slutför köpet genom att trycka på ”slutför köp”.

    Tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp!

  • Automatisk retur

Paketet går i automatisk retur till oss inom ca 2 veckor.  I de fallen tar vi ut en kostnad om 149 kr i retur- och administrationskostnader

  • Jag har inte fått min orderbekräftelse!

    Du har troligen uppgivit fel mailadress. Känner du dig tveksam till att din order har gått igenom, kontakta gärna oss via mail eller ring till kundtjänst, så hjälper vi dig att söka efter din beställning.


    Hur kan jag spåra mitt paket?

    Du kan själv söka efter ditt paket på PostNord.se med det kollinummer som du fick i din leveransbekräftelse. Du kan också klicka på kollinumret i din leveransbekräftelse för att se aktuell status. När ditt paket når ditt ombud, får du en sms-avisering. Ditt paket kommer att ligga kvar hos ditt postombud i två veckor.


    Jag har inte fått någon avisering, hur hämtar jag ut min beställning?

    Om du saknar din avisering, måste du kontakta kundtjänst för att få reda på det löpnummer du behöver för att hämta ut ditt paket. Medtag alltid legitimation då du hämtar ut paketet hos ombudet.


    Jag har inte fått min faktura?

    Du kan ha angivit fel e-postadress, eller så har fakturan hamnat i skräpposten. Det kan också bero på din dators säkerhetsinställningar. För att hitta fakturan kan du söka efter den på Klarnas websida i Mitt Klarna. Klicka på denna länk för att komma till Mitt Klarna: https://my.klarna.com

    Hittar du inte fakturan hänvisar vi dig till Klarnas kundservice via deras hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice


    Vad betyder Checkout? / Varför kommer mina uppgifter upp automatiskt vid köp?

    Klarna Checkout är en betalningslösning som gör det enklare för våra kunder att genomföra sina köp via nätet. Första gången du gör ett köp via Klarna fyller du i din e-postadress, postnummer och sedan personnummer. Efter detta hämtar kassan din resterande information såsom folkbokföringsadress. Du slutför köpet och efter detta kan du välja betalsätt.

    Nästa gång du vill handla via vår webshop, kommer kassan att känna igen dig och hämta alla uppgifter automatiskt. Uppgifterna lagras inte i Klarnas eller Bambas system, utan de finns i din egen dator, mobil eller surfplatta. Har du handlat via mobilen t.ex och handlar igen via mobilen har uppgifterna alltså lagrats i din mobil.

    Du kan ta bort uppgifterna i din dator genom att rensa ditt cache-minne. För att undvika att t.ex familjemedlemmar handlar via din Checkout rekommenderar vi er att ha olika inloggningar på datorn eller surfplattan.

    Har du fler funderingar är du såklart varmt välkommen att återkomma med dessa genom att ringa eller maila till vår kundtjänst.


    Vad har Bamba för leveranstid? Vilket fraktsätt ska jag välja?

    Bamba levererar ditt paket inom 1-3 arbetsdagar, beroende på när du beställer, vilket fraktsätt du väljer och var i landet du bor.

    Vi skickar ditt paket inom 1-3 arbetsdagar och du kan normalt hämta ut det på ditt PostNord-ombud dagen efter. Vissa enskilda postnummer i Norrland och på Gotland tar det en extra dag att leverera till. Frakten kostar 49 kr men är gratis på beställningar över 1.000 kr.


    Jag har problem med att lägga en beställning. Hur gör jag?

    I denna fråga hänvisar vi till våra utförliga instruktioner under sök och handla. Du är naturligtvis välkommen att kontakta kundtjänst vid problem med orderläggandet.


    Hur vet jag att min order har gått igenom?

    När din order har gått igenom, får du en orderbekräftelse via mail. Var alltid noga med att kontrollera att din mailadress är korrekt!


    Kan jag lägga till en eller flera varor på min order?

    Vi kan tyvärr inte höja betalsumman i en order och därför ber vi dig att lägga en till order på varan/varorna du önskar utöver din första beställning. Hör gärna av dig via mail direkt efter detta, så kan vi samleverera dina beställningar.


    Hur avbokar jag en vara?

    Du kan endast göra detta genom att maila eller ringa till vår kundtjänst då ordern är genomförd. Lägg gärna en ny order på det du önskar, så makulerar vi din första felaktiga order. Vi ser gärna att du omgående kontaktar oss, så att vi har möjlighet att hinna se ärendet innan vi har behandlat din order.


    Jag vill reklamera en vara!

    I denna fråga hänvisar vi till våra instruktioner under avsnittet reklamation. Är det ett synligt fel på varan ber vi dig att ta ett foto på skadan. Har du fått en vara som saknar en eller flera delar och har en manual, är det bra om du ringar in vilken del som saknas och skickar foto på detta. Vi ber er att i första hand skicka dylika reklamationer via mail.


    Mitt paket var skadat vid leverans - vad gör jag?

    Om du har hämtat ut paketet hos ett ombud ska du först reklamera transportskadan direkt till PostNord, och sedan kontakta oss. Om du har beställt hemleverans reklamerar du direkt till oss. Vår kundtjänst når du på kundservice@bamba.se eller 08-400 25 300.

    Vi ser helst att du fotar skadan, så att vi kan se hur paketet ser ut på utsidan och insidan. Vi behöver dessutom ett foto på det skadade innehållet och ett på fraktsedeln. Detta för att vi ska kunna reklamera gentemot PostNord.


    Kan ni leverera till utlandet?

    För nuvarande kan vi endast leverera inom Sverige.


    Kan jag ändra utlämningsställe?

    Du måste kontakta oss via mail eller ringa kundtjänst direkt efter orderläggandet för att meddela oss om vilket ombud du önskar.


    Kan ni ta hem en viss produkt?

    Om du önskar en vara som du inte finner i vårt sortiment, kan du alltid maila oss och fråga om det finns en möjlighet att ta hem den.


    Kan jag beställa till mitt jobb/företag/skola?

    Det går alldeles utmärkt att göra en beställning hos oss! Ibland kan det tyvärr vara problem med att få in rätt adress, då beställningen ofta hoppar till en annan enhet med samma organisationsnummer. Det enklaste sättet att få ordning på detta problem, är att registrera firman/förskolan etc i bolagsverket. Det tar ca en dag att bli registrerad. Efter detta ska det fungera fint att lägga din order. Du kan alltid kontakta kundtjänst, så kan vi hjälpa dig med ordern.


    Den vara som du har beställt/önskar finns inte kvar i lager & hur bevakar jag en produkt?

    Vi beställer kontinuerligt in nya varor för att fylla på vårt lager. När en vara är slut i lagret så kan du välja att bevaka varan med din mailadress. Du går in på produktsidan för att fylla i din mailadress och så fort som vi har fått in varan i lager igen så kommer du få ett mail från oss om när lagersaldot är uppdaterat.


    Den vara som du har beställt/önskar har utgått?

    När en vara har utgått från vårt sortiment så kan vi dessvärre inte köpa in den längre från vår leverantör då de har slutat att producera denna vara.


    Min kampanjkod fungerar ej.

    Om din kampanjkod inte fungerar kan den vara gammal eller felaktig. Vid problem, kontakta kundservice. Om du inte har en kampanjkod behöver du inte fylla i detta fält.


    Hur fungerar önskelistan?

    Under varje vara finns ett fält med specifikationer och övrigt. Till höger om övrigt har du knappen där du kan klicka om du önskar dig vald vara. Önskelistan finner du på höger sida som en rosa flik. Klickar du på denna kommer du in i önskelistan. Du måste klicka på skicka för att kunna fylla i ditt namn och den e-postadress som önskelistan ska gå till.

  • Frakt och leverans

    Vi använder oss av PostNord för att ge dig snabba och säkra leveranser.


    Snabbfrakt med PostNord:

    Vi skickar ditt paket inom 1-3 arbetsdagar och det levereras nästa helgfria vardag. Undantaget är vissa enskilda postnummer i Norrland och på Gotland, där en extra dag tillkommer.

    Ditt paket hämtar du på närmaste utlämningsställe, vilket avgörs av det postnummer du angivit. Du får en SMS-avisering då beställningen nått ditt ombud. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar.

    Frakten kostar 49 kronor men handlar du för mer än 1.000 kr skickar vi ditt paket fraktfritt!


    DPD Företagspaket:

    Detta är ett smidigt alternativ för dig som beställer genom ett företag. Beställer du senast kl 15.00 (vardagar) så körs paketet ut till er nästkommande vardag. Undantaget är vissa enskilda postnummer i Norrland och på Gotland, där det kan ta en extra dag för leveransen att komma fram.

    Företagspaket kostar 99 kr.


    Får jag ett besked då mitt paket lämnar Bamba?

    Du får ett mail när varorna lämnar vårt lager och du kan på ett enkelt sätt följa leveransen genom att klicka på länken i denna leveransinformation. Du kan även söka med ditt kollinummer på PostNords hemsida.


    Till vilka länder skickar Bamba paket?

    Vi kan i nuläget endast skicka till adresser i Sverige.


    Ej uthämtade paket:

    För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditions och hanteringsavgift, för närvarande 150 kronor.


    Hur gör jag för att skicka mitt paket till annan adress och mottagare?

    Leveransadress: Om du vill skicka ett paket till en annan leveransadress än din egen gör du enligt instruktionerna nedan:

    1. Välj vilka varor du vill handla och gå sedan vidare till kassan

    2. Välj "annan leveransadress"

    3. Fyll i mottagarens:

    -Förnamn

    -Efternamn

    -Postnummer och ort

    -Telefonnummer (för sms-avisering)

    4. När samtliga steg är ifyllda, välj att gå vidare genom att trycka på "Fortsätt". Om du vill redigera leveransadressen kan du göra det genom att välja knappen ”Ändra”.

    5. Välj vilket betalsätt du vill betala med (direktbetalning, faktura, kortbetalning eller delbetalning).

    6. Slutför köpet genom att trycka på ”slutför köp”.

    Har du fler frågor, tveka inte att ringa oss eller skicka ett mail! Vi finns här för dig!

  • Priser och betalning

    Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.


    Ålder vid köp:

    För att få handla på Bamba.se krävs att du fyllt 18 år. Vi kan i nuläget endast skicka till adresser i Sverige.


    Betalsätt:

    Vi samarbetar med Klarna för att erbjuda dig ett enkelt sätt att betala. När du lagt din beställning skapas automatiskt ett underlag för en faktura som skickas till din e-postadress när varorna skickas från oss. Om du istället vill betala ditt köp på en gång, går det naturligtvis bra. Du kan ändra betalsätt efter du klickat på slutför köp. Du kan därefter välja att betala med kort, eller direktbetalning via din internetbank. Oavsett hur du väljer att betala så tillkommer inga avgifter.

    Vid betalning via faktura överlåts fordran till Klarna AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisations-nummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokförings-registret i Sverige och är över 18 år. Det görs en mindre kreditupplysning men den visas inte i historiken för andra företag.

    Du har även, då du väljer att betala med faktura, möjlighet att dela upp din betalning genom att ändra betalsätt till Klarna konto, efter du klickat på slutför köp. I detta fall skickar Klarna en faktura brevledes till dig och den kommer under den senare delen av den månad du ska betala i.


    Påminnelseavgift:

    Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. SEK 50: - exkl. moms, samt dröjsmålsränta med 2,12 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Vid frågor i dessa ärenden vänligen kontakta Klarnas kundtjänst via deras hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice

    Klarna står för utskicken av påminnelser och även ärenden kring dessa.


    Min faktura är borta:

    Har du inte kvar din faktura och behöver dess uppgifter, kan du logga in på Mitt Klarna: https://my.klarna.com. Där kan du hitta din faktura med OCR-nummer och det som krävs för att genomföra betalningen. Du kan även flytta fram förfallodagen (10 dagar) och se din köphistorik. Denna funktion fungerar endast för privatpersoner. Du kan alltså inte logga in som företag med organisationsnummer.

    Du kan även nå Klarnas kundtjänst via deras hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice

  • Hur returnerar jag min vara/mina varor?

    Du har 365 dagars ångerrätt. Varan ska då den återkommer till oss vara i fint och säljbart skick. Bamba åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. Om din retur kommer bort på väg tillbaka till oss, ersätter vi inte den förlorade varan. Spara det kvitto ni erhåller hos ombudet vid retur.


    Returinstruktioner:

    Meddela oss alltid om att returen ska inkomma via telefon eller mail. Väljer du att skicka in returen på egen hand utan vår retursdel, kan du naturligtvis bifoga ett meddelande med orsak och ordernummer i paketet.

    Är det skor eller kläder du ska returnera skickar vi dig en retursedel efter det att du kontaktat oss. I detta fall står vi för returkostnaden och du själv för emballaget. Utklädningskläder klassas ej som kläder, utan går under lek.

    Då du ska returnera varor som inte är skor eller kläder står du själv för retur-och emballagekostnaden. Du kan vid mindre och lättare returer (max 2 kg) själv returnera ditt paket hos ditt postombud. Se adress till Bambas lager nedan.

    Om du önskar att vi ska sända dig en returfraktsedel, kan vi göra detta via mail eller per post. Kontakta kundservice för att få retursedeln skickad till dig. Då returen når oss låter vi 59 kronor kvarstå som returfraktsavgift i din betalning eller på din faktura.

    Returen ska skickas till vårt lager. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hämta ut försändelser hos ett ombud.

    Använd returadressen nedan då du väljer att skicka tillbaka ditt paket utan vår retursedel. Observera att du då inte får ett kollinummer och returen kan därför inte spåras.


    Returadress Bamba:

    Bamba Returer
    Godsmottagning A
    Adlibrisvägen 1
    744 51 Morgongåva


    Vad bör jag tänka på vid kontakt med kundtjänst angående ett bytes eller returärende:

    Ange alltid ditt ordernummer och namn vid kontakt och retur, så vi kan behandla ditt ärende snabbare. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.


    Kan jag avbeställa en order, eller ta bort del av en order?

    Du kan endast göra detta genom att kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon, då ordern är genomförd. Vi ser gärna att du omgående gör detta, så vi har en möjlighet att hinna stoppa beställningen innan den gått iväg. Då ditt paket har lämnat vårt lager, är du ansvarig för skicka det åter om du inte längre önskar det.


    Jag har inte ångerrätt:

    Om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

    Varan får inte vara använd, men naturligtvis får du undersöka varan försiktigt.

    Om du har brutit förpackningen på, eller använt någon av våra hygienartiklar.

    Du kan inte ångra ditt köp genom att låta bli att hämta ut paketet. För alla paket som inte löses ut, förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditions och hanteringsavgift, för närvarande 150 kronor.


    Återbetalningsskyldighet:

    Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka köpesumman snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot din retur.


    Vad händer med fakturan/betalningen när jag returnerar?

    När vi har mottagit din retur krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat.

    Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt på Klarna.se, där du kan logga in på Mitt Klarna. Genom att logga in där, kan du se alla dina fakturor, flytta fram förfallodagen (10 dagar) och se din köphistorik.

    https://www.klarna.com/se/kundservice


    Bytesrätt:

    På Bamba administrerar vi inga byten, men du har full returrätt i 365 dagar. För att byta ut din vara mot en annan, returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället.

    Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.

    På barnkläder och skor bjuder vi alltid på returfrakten.


    Förlossningsgaranti:

    Samtliga produkter vi säljer omfattas av vår förlossningsgaranti. Detta innebär att om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra, så får du returnera varorna du köpt av oss och få dina pengar tillbaka. Se dock till att spara alla originalförpackningar och att varorna är oanvända. Garantin gäller upp till 4 veckor efter förlossningsdatum.


    Du är alltid välkommen att kontakta Bambas kundservice om du har några frågor.

  • Alla produkter på bamba.se har minst 12 månaders garanti. Konsumentköplagen ger dig dessutom möjlighet att reklamera en vara inom tre år, om den visar sig ha varit felaktig vid leveranstillfället.

    Du är alltid välkommen att kontakta kundservice på bamba.se om du har problem med en vara. Du når oss som alltid på kundservice@bamba.se eller 08-400 25 300.

    Vi följer naturligtvis aktuella lagar och regler kring näthandel inklusive Distans- och hemförsäljningslagen samt personuppgiftslagen, så att du alltid ska känna dig trygg att handla på bamba.se.

    Skulle vi mot förmodan inte hitta en lösning på ditt problem så kan du alltid vända dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.

    För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

    Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder och produktinformation inte är slutgiltig. Vi förbehåller oss rätten att stryka en beställning utan att hänvisa till en speciell anledning.

    Vid beställning samtycker du till att din e-postadress och ditt mobiltelefonnummer får lagras och användas av Bamba och dess samarbetspartners. Samtycket är giltigt till dess du själv säger upp det.

  • Hur returnerar jag min vara/mina varor?

    Du har 365 dagars ångerrätt. Varan ska då den återkommer till oss vara i fint och säljbart skick. Bamba åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. Om din retur kommer bort på väg tillbaka till oss, ersätter vi inte den förlorade varan. Spara det kvitto ni erhåller hos ombudet vid retur.

    Returinstruktioner:

    Meddela oss alltid om att returen ska inkomma via telefon eller mail. Väljer du att skicka in returen på egen hand utan vår retursdel, kan du naturligtvis bifoga ett meddelande med orsak och ordernummer i paketet.

    Är det skor eller kläder du ska returnera skickar vi dig en retursedel efter det att du kontaktat oss. I detta fall står vi för returkostnaden och du själv för emballaget. Utklädningskläder klassas ej som kläder, utan går under lek.

    Då du ska returnera varor som inte är skor eller kläder står du själv för retur-och emballagekostnaden. Du kan vid mindre och lättare returer (max 2 kg) själv returnera ditt paket hos ditt postombud. Se adress till Bambas lager nedan.

    Om du önskar att vi ska sända dig en returfraktsedel, kan vi göra detta via mail eller per post. Kontakta kundservice för att få retursedeln skickad till dig. Då returen når oss låter vi 59 kronor kvarstå som returfraktsavgift i din betalning eller på din faktura.

    Returen ska skickas till vårt lager. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hämta ut försändelser hos ett ombud.

    Använd returadressen nedan då du väljer att skicka tillbaka ditt paket utan vår retursedel. Observera att du då inte får ett kollinummer och returen kan därför inte spåras.

    Returadress Bamba:

    Bamba Returer
    Godsmottagning A
    Adlibrisvägen 1
    744 51 Morgongåva

    Hur gör jag för att skicka mitt paket till annan adress och mottagare?

    Leveransadress: Om du vill skicka ett paket till en annan leveransadress än din egen gör du enligt instruktionerna nedan:

    1. Välj vilka varor du vill handla och gå sedan vidare till kassan

    2. Välj "annan leveransadress"

    3. Fyll i mottagarens:

    -Förnamn

    -Efternamn

    -Postnummer och ort

    -Telefonnummer (för sms-avisering)

    4. När samtliga steg är ifyllda, välj att gå vidare genom att trycka på "Fortsätt". Om du vill redigera leveransadressen kan du göra det genom att välja knappen ”Ändra”.

    5. Välj vilket betalsätt du vill betala med (direktbetalning, faktura, kortbetalning eller delbetalning).

    6. Slutför köpet genom att trycka på ”slutför köp”.

    Tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp!


    Jag har inte fått min orderbekräftelse!

    Du har troligen uppgivit fel mailadress. Känner du dig tveksam till att din order har gått igenom, kontakta gärna oss via mail eller ring till kundtjänst, så hjälper vi dig att söka efter din beställning.


    Hur kan jag spåra mitt paket?

    Du kan själv söka efter ditt paket på PostNord.se med det kollinummer som du fick i din leveransbekräftelse. Du kan också klicka på kollinumret i din leveransbekräftelse för att se aktuell status. När ditt paket når ditt ombud, får du en sms-avisering. Ditt paket kommer att ligga kvar hos ditt postombud i två veckor.


    Jag har inte fått någon avisering, hur hämtar jag ut min beställning?

    Om du saknar din avisering, måste du kontakta kundtjänst för att få reda på det löpnummer du behöver för att hämta ut ditt paket. Medtag alltid legitimation då du hämtar ut paketet hos ombudet.


    Jag har inte fått min faktura?

    Du kan ha angivit fel e-postadress, eller så har fakturan hamnat i skräpposten. Det kan också bero på din dators säkerhetsinställningar. För att hitta fakturan kan du söka efter den på Klarnas websida i Mitt Klarna. Klicka på denna länk för att komma till Mitt Klarna: https://my.klarna.com

    Hittar du inte fakturan hänvisar vi dig till Klarnas kundservice via deras hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice


    Vad betyder Checkout? / Varför kommer mina uppgifter upp automatiskt vid köp?

    Klarna Checkout är en betalningslösning som gör det enklare för våra kunder att genomföra sina köp via nätet. Första gången du gör ett köp via Klarna fyller du i din e-postadress, postnummer och sedan personnummer. Efter detta hämtar kassan din resterande information såsom folkbokföringsadress. Du slutför köpet och efter detta kan du välja betalsätt.

    Nästa gång du vill handla via vår webshop, kommer kassan att känna igen dig och hämta alla uppgifter automatiskt. Uppgifterna lagras inte i Klarnas eller Bambas system, utan de finns i din egen dator, mobil eller surfplatta. Har du handlat via mobilen t.ex och handlar igen via mobilen har uppgifterna alltså lagrats i din mobil.

    Du kan ta bort uppgifterna i din dator genom att rensa ditt cache-minne. För att undvika att t.ex familjemedlemmar handlar via din Checkout rekommenderar vi er att ha olika inloggningar på datorn eller surfplattan.

    Har du fler funderingar är du såklart varmt välkommen att återkomma med dessa genom att ringa eller maila till vår kundtjänst.


    Vad har Bamba för leveranstid? Vilket fraktsätt ska jag välja?

    Bamba levererar ditt paket inom 1-3 arbetsdagar, beroende på när du beställer, vilket fraktsätt du väljer och var i landet du bor.

    Vi skickar ditt paket inom 1-3 arbetsdagar och du kan normalt hämta ut det på ditt PostNord-ombud dagen efter. Vissa enskilda postnummer i Norrland och på Gotland tar det en extra dag att leverera till. Frakten kostar 49 kr men är gratis på beställningar över 1.000 kr.


    Jag har problem med att lägga en beställning. Hur gör jag?

    I denna fråga hänvisar vi till våra utförliga instruktioner under sök och handla. Du är naturligtvis välkommen att kontakta kundtjänst vid problem med orderläggandet.


    Hur vet jag att min order har gått igenom?

    När din order har gått igenom, får du en orderbekräftelse via mail. Var alltid noga med att kontrollera att din mailadress är korrekt!


    Kan jag lägga till en eller flera varor på min order?

    Vi kan tyvärr inte höja betalsumman i en order och därför ber vi dig att lägga en till order på varan/varorna du önskar utöver din första beställning. Hör gärna av dig via mail direkt efter detta, så kan vi samleverera dina beställningar.


    Hur avbokar jag en vara?

    Du kan endast göra detta genom att maila eller ringa till vår kundtjänst då ordern är genomförd. Lägg gärna en ny order på det du önskar, så makulerar vi din första felaktiga order. Vi ser gärna att du omgående kontaktar oss, så att vi har möjlighet att hinna se ärendet innan vi har behandlat din order.


    Jag vill reklamera en vara!

    I denna fråga hänvisar vi till våra instruktioner under avsnittet reklamation. Är det ett synligt fel på varan ber vi dig att ta ett foto på skadan. Har du fått en vara som saknar en eller flera delar och har en manual, är det bra om du ringar in vilken del som saknas och skickar foto på detta. Vi ber er att i första hand skicka dylika reklamationer via mail.


    Mitt paket var skadat vid leverans - vad gör jag?

    Om du har hämtat ut paketet hos ett ombud ska du först reklamera transportskadan direkt till PostNord, och sedan kontakta oss. Om du har beställt hemleverans reklamerar du direkt till oss. Vår kundtjänst når du på kundservice@bamba.se eller 08-400 25 300.

    Vi ser helst att du fotar skadan, så att vi kan se hur paketet ser ut på utsidan och insidan. Vi behöver dessutom ett foto på det skadade innehållet och ett på fraktsedeln. Detta för att vi ska kunna reklamera gentemot PostNord.


    Kan ni leverera till utlandet?

    För nuvarande kan vi endast leverera inom Sverige.


    Kan jag ändra utlämningsställe?

    Du måste kontakta oss via mail eller ringa kundtjänst direkt efter orderläggandet för att meddela oss om vilket ombud du önskar.


    Kan ni ta hem en viss produkt?

    Om du önskar en vara som du inte finner i vårt sortiment, kan du alltid maila oss och fråga om det finns en möjlighet att ta hem den.


    Kan jag beställa till mitt jobb/företag/skola?

    Det går alldeles utmärkt att göra en beställning hos oss! Ibland kan det tyvärr vara problem med att få in rätt adress, då beställningen ofta hoppar till en annan enhet med samma organisationsnummer. Det enklaste sättet att få ordning på detta problem, är att registrera firman/förskolan etc i bolagsverket. Det tar ca en dag att bli registrerad. Efter detta ska det fungera fint att lägga din order. Du kan alltid kontakta kundtjänst, så kan vi hjälpa dig med ordern.


    Den vara som du har beställt/önskar finns inte kvar i lager & hur bevakar jag en produkt?

    Vi beställer kontinuerligt in nya varor för att fylla på vårt lager. När en vara är slut i lagret så kan du välja att bevaka varan med din mailadress. Du går in på produktsidan för att fylla i din mailadress och så fort som vi har fått in varan i lager igen så kommer du få ett mail från oss om när lagersaldot är uppdaterat.


    Den vara som du har beställt/önskar har utgått?

    När en vara har utgått från vårt sortiment så kan vi dessvärre inte köpa in den längre från vår leverantör då de har slutat att producera denna vara.


    Min kampanjkod fungerar ej.

    Om din kampanjkod inte fungerar kan den vara gammal eller felaktig. Vid problem, kontakta kundservice. Om du inte har en kampanjkod behöver du inte fylla i detta fält.


    Hur fungerar önskelistan?

    Under varje vara finns ett fält med specifikationer och övrigt. Till höger om övrigt har du knappen där du kan klicka om du önskar dig vald vara. Önskelistan finner du på höger sida som en rosa flik. Klickar du på denna kommer du in i önskelistan. Du måste klicka på skicka för att kunna fylla i ditt namn och den e-postadress som önskelistan ska gå till.

  • Frakt och leverans

    Vi använder oss av PostNord för att ge dig snabba och säkra leveranser.


    Snabbfrakt med PostNord:

    Vi skickar ditt paket inom 1-3 arbetsdagar och det levereras nästa helgfria vardag. Undantaget är vissa enskilda postnummer i Norrland och på Gotland, där en extra dag tillkommer.

    Ditt paket hämtar du på närmaste utlämningsställe, vilket avgörs av det postnummer du angivit. Du får en SMS-avisering då beställningen nått ditt ombud. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar.

    Frakten kostar 49 kronor men handlar du för mer än 1.000 kr skickar vi ditt paket fraktfritt!


    DPD Företagspaket:

    Detta är ett smidigt alternativ för dig som beställer genom ett företag. Beställer du senast kl 15.00 (vardagar) så körs paketet ut till er nästkommande vardag. Undantaget är vissa enskilda postnummer i Norrland och på Gotland, där det kan ta en extra dag för leveransen att komma fram.

    Företagspaket kostar 99 kr.


    Får jag ett besked då mitt paket lämnar Bamba?

    Du får ett mail när varorna lämnar vårt lager och du kan på ett enkelt sätt följa leveransen genom att klicka på länken i denna leveransinformation. Du kan även söka med ditt kollinummer på PostNords hemsida.


    Till vilka länder skickar Bamba paket?

    Vi kan i nuläget endast skicka till adresser i Sverige.


    Ej uthämtade paket:

    För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditions och hanteringsavgift, för närvarande 150 kronor.


    Hur gör jag för att skicka mitt paket till annan adress och mottagare?

    Leveransadress: Om du vill skicka ett paket till en annan leveransadress än din egen gör du enligt instruktionerna nedan:

    1. Välj vilka varor du vill handla och gå sedan vidare till kassan

    2. Välj "annan leveransadress"

    3. Fyll i mottagarens:

    -Förnamn

    -Efternamn

    -Postnummer och ort

    -Telefonnummer (för sms-avisering)

    4. När samtliga steg är ifyllda, välj att gå vidare genom att trycka på "Fortsätt". Om du vill redigera leveransadressen kan du göra det genom att välja knappen ”Ändra”.

    5. Välj vilket betalsätt du vill betala med (direktbetalning, faktura, kortbetalning eller delbetalning).

    6. Slutför köpet genom att trycka på ”slutför köp”.

    Tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp!

  • Priser och betalning

    Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.


    Ålder vid köp:

    För att få handla på Bamba.se krävs att du fyllt 18 år. Vi kan i nuläget endast skicka till adresser i Sverige.


    Betalsätt:

    Vi samarbetar med Klarna för att erbjuda dig ett enkelt sätt att betala. När du lagt din beställning skapas automatiskt ett underlag för en faktura som skickas till din e-postadress när varorna skickas från oss. Om du istället vill betala ditt köp på en gång, går det naturligtvis bra. Du kan ändra betalsätt efter du klickat på slutför köp. Du kan därefter välja att betala med kort, eller direktbetalning via din internetbank. Oavsett hur du väljer att betala så tillkommer inga avgifter.

    Vid betalning via faktura överlåts fordran till Klarna AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisations-nummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokförings-registret i Sverige och är över 18 år. Det görs en mindre kreditupplysning men den visas inte i historiken för andra företag.

    Du har även, då du väljer att betala med faktura, möjlighet att dela upp din betalning genom att ändra betalsätt till Klarna konto, efter du klickat på slutför köp. I detta fall skickar Klarna en faktura brevledes till dig och den kommer under den senare delen av den månad du ska betala i.


    Påminnelseavgift:

    Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. SEK 50: - exkl. moms, samt dröjsmålsränta med 2,12 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Vid frågor i dessa ärenden vänligen kontakta Klarnas kundtjänst via deras hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice

    Klarna står för utskicken av påminnelser och även ärenden kring dessa.


    Min faktura är borta:

    Har du inte kvar din faktura och behöver dess uppgifter, kan du logga in på Mitt Klarna: https://my.klarna.com. Där kan du hitta din faktura med OCR-nummer och det som krävs för att genomföra betalningen. Du kan även flytta fram förfallodagen (10 dagar) och se din köphistorik. Denna funktion fungerar endast för privatpersoner. Du kan alltså inte logga in som företag med organisationsnummer.

    Du kan även nå Klarnas kundtjänst via deras hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice

  • Hur returnerar jag min vara/mina varor?

    Du har 365 dagars ångerrätt. Varan ska då den återkommer till oss vara i fint och säljbart skick. Bamba åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. Om din retur kommer bort på väg tillbaka till oss, ersätter vi inte den förlorade varan. Spara det kvitto ni erhåller hos ombudet vid retur.


    Returinstruktioner:

    Meddela oss alltid om att returen ska inkomma via telefon eller mail. Väljer du att skicka in returen på egen hand utan vår retursdel, kan du naturligtvis bifoga ett meddelande med orsak och ordernummer i paketet.

    Är det skor eller kläder du ska returnera skickar vi dig en retursedel efter det att du kontaktat oss. I detta fall står vi för returkostnaden och du själv för emballaget. Utklädningskläder klassas ej som kläder, utan går under lek.

    Då du ska returnera varor som inte är skor eller kläder står du själv för retur-och emballagekostnaden. Du kan vid mindre och lättare returer (max 2 kg) själv returnera ditt paket hos ditt postombud. Se adress till Bambas lager nedan.

    Om du önskar att vi ska sända dig en returfraktsedel, kan vi göra detta via mail eller per post. Kontakta kundservice för att få retursedeln skickad till dig. Då returen når oss låter vi 59 kronor kvarstå som returfraktsavgift i din betalning eller på din faktura.

    Returen ska skickas till vårt lager. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hämta ut försändelser hos ett ombud.

    Använd returadressen nedan då du väljer att skicka tillbaka ditt paket utan vår retursedel. Observera att du då inte får ett kollinummer och returen kan därför inte spåras.


    Returadress Bamba:

    Bamba Returer
    Godsmottagning A
    Adlibrisvägen 1
    744 51 Morgongåva


    Vad bör jag tänka på vid kontakt med kundtjänst angående ett bytes eller returärende:

    Ange alltid ditt ordernummer och namn vid kontakt och retur, så vi kan behandla ditt ärende snabbare. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.


    Kan jag avbeställa en order, eller ta bort del av en order?

    Du kan endast göra detta genom att kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon, då ordern är genomförd. Vi ser gärna att du omgående gör detta, så vi har en möjlighet att hinna stoppa beställningen innan den gått iväg. Då ditt paket har lämnat vårt lager, är du ansvarig för skicka det åter om du inte längre önskar det.


    Jag har inte ångerrätt:

    Om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

    Varan får inte vara använd, men naturligtvis får du undersöka varan försiktigt.

    Om du har brutit förpackningen på, eller använt någon av våra hygienartiklar.

    Automatisk retur

    Paketet går i automatisk retur tillbaka till oss efter 2 veckor. I de fallen tar vi ut en avgift om 149 kronor i retur- och administrativa kostnader.

    Återbetalningsskyldighet:

    Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka köpesumman snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot din retur.


    Vad händer med fakturan/betalningen när jag returnerar?

    När vi har mottagit din retur krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat.

    Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt på Klarna.se, där du kan logga in på Mitt Klarna. Genom att logga in där, kan du se alla dina fakturor, flytta fram förfallodagen (10 dagar) och se din köphistorik.

    https://www.klarna.com/se/kundservice


    Bytesrätt:

    På Bamba administrerar vi inga byten, men du har full returrätt i 365 dagar. För att byta ut din vara mot en annan, returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den vara du vill ha istället.

    Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.

    På barnkläder och skor bjuder vi alltid på returfrakten.


    Förlossningsgaranti:

    Samtliga produkter vi säljer omfattas av vår förlossningsgaranti. Detta innebär att om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra, så får du returnera varorna du köpt av oss och få dina pengar tillbaka. Se dock till att spara alla originalförpackningar och att varorna är oanvända. Garantin gäller upp till 4 veckor efter förlossningsdatum.


    Du är alltid välkommen att kontakta Bambas kundservice om du har några frågor.

    Returadress

    Bamba Returer
    Godsmottagning A
    Adlibrisvägen 1
    744 51 Morgongåva

Kontakta oss

Vi finns här för dig!
Vi vill att du alltid ska känna dig välkommen till Bamba, oavsett hur du väljer att komma i kontakt med oss.

Vänligen ange alltid ditt ordernummer vid kontakt med kundtjänst.
Kontakt via mail:
Skicka ett mail till: kundservice@bamba.se
Vi jobbar på att svara på ditt mail inom kort.

Kontakt via telefon:
Du når oss på följande nummer: 08-400 25 300
Vi har öppet under helgfria vardagar mellan 8.00 - 17.00.
Lunchstängt har vi mellan 12.00 - 13.00.

Vid fakturafrågor ber vi dig kontakta Klarna via deras hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice

Vill du komma i kontakt med vår VD, marknadsansvarig, eller våra inköpare: Har du frågor om Bamba som företag, eller är leverantör och tycker att vi borde sälja era produkter, är du välkommen att maila någon av följande personer:

VD

Claes Kjelldorff

claes.kjelldorff@adlibris.com

Marknad

Helena Pettersson

helena@bamba.se

Inköpare lek

Linn Olofsson

linn@bamba.se

Inköpare lek

Alexandra Synnermark

alexandra@bamba.se

Inköpare baby

Rikard Sternberg

rikard@bamba.se

Inköpare kläder, skor och inredning

Johanna Lundquist

johanna@bamba.se

Mer om bamba

Läs mer om Bamba och hur allt startade.