(0)

Kontakta oss

Vi finns här för dig!

Vi vill att du ska känna dig välkommen oavsett hur du vill komma i kontakt med oss. Handla i datorn, surfplattan eller mobilen. Skicka ett mail, ring oss eller följ våra nyheter via Facebook och Instagram.

Kort och gott, vi finns här för att hjälpa dig så att du ska kunna handla dina leksaker, filmer, spel, sparkcyklar, babyartiklar eller barnkläder tryggt och enkelt!

Varmt välkommen till oss på Bamba.se!

Kundservice

Skicka ett mail till kundservice@bamba.se eller ring oss på telefon 08-400 25 300

(vi har alltid öppet vardagar 8-16 med lunchstängt mellan kl 12-13)

 

Ansvarig nätbutiken

Har du generella frågor eller är leverantör och tycker att vi borde sälja era produkter, kontakta då Anders Danielson, ansvarig för nätbutiken.

Du når honom på anders.danielson@bamba.se

 

Köpvillkor

Viktigt att veta när du vill handla leksaker hos Bamba

 

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

För att få handla på bamba.se krävs att du fyllt 18 år.

Vi samarbetar med Klarna Checkout för att erbjuda dig ett enkelt sätt att betala. När du lagt din beställning skapas automatiskt ett underlag för en faktura som skickas till din e-postadress när varorna skickas från oss. Om du istället vill betala ditt köp på en gång så går det naturligtvis bra och det gör du på sidan med orderbekräftelsen. Du kan då betala med kort eller direktbetalning via din internetbank.

Oavsett hur du väljer att betala så tillkommer inga avgifter.

Vid betalning via faktura så överlåts fordran till Klarna AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisations-nummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokförings-registret i Sverige och är över 18 år. Det görs en mindre kreditupplysning men den visas inte i historiken för andra företag.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. SEK 50:- exkl. moms, samt dröjsmålsränta med 2,12 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Vid betalning via faktura har du även möjlighet att betala via Klarna konto.

 

Bet loggor feb 2013 (sidan köpvillkor)_1

 

Frakt och leverans

Vi erbjuder dig fraktfritt eller snabbfrakt!

Vi använder oss av Posten för att ge dig snabb och säker leverans. På Bamba kan du alltid välja ett fraktfritt alternativ.

Gratisfrakt med Posten:

Med Posten skickar vi ditt paket fraktfritt och leveranstiden är normalt 2 dagar från det att vi skickar iväg paketet. Vissa mindre orter i Sverige kan ta upp till 5 dagar.

Vid större helger eller kampanjer kan leveranstiden utökas med några dagar. Vi gör naturligtvis allt för att behandla din order så snabbt som möjligt men observera att vid detta fraktsätt kan vi inte garantera en viss leveranstid, är det bråttom rekommenderar vi vår snabbfrakt.

Ditt paket hämtar du på närmaste utlämningsställe, vilket avgörs av det postnummer du angivit. Du får en SMS-avisering då beställningen nått ditt ombud. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar.

Snabbfrakt med Posten:

Har du mer bråttom rekommenderar vi denna snabbfrakt. Beställer du senast kl 16.00 på vardagar skickas ditt paket samma dag och levereras nästa helgfria vardag. Undantaget är vissa enskilda postnummer i Norrland och på Gotland, där en extra dag tillkommer.

Ditt paket hämtar du på närmaste utlämningsställe, vilket avgörs av det postnummer du angivit. Du får en SMS-avisering då beställningen nått ditt ombud. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar.

Snabbfraktsavgiften är 49 kronor.

Hemleverans med Best:

Vill du slippa hämta ditt paket hos ett ombud så väljer du vår hemleverans. Paketet levereras hem till din dörr vardagar mellan kl 18-22. Du får ett SMS från transportören där du kan följa leveransen. Priset är 99 kr men handlar du varor för minst 1.000 kr bjuder vi på hemleveransen.

Beställer du innan kl 12.00 (vardagar) kan du få hem ditt paket redan samma kväll (gäller bland annat Stor-Stockholm, Uppsala, stora delar av Mälardalen, Karlstad, Örebro). Du kan naturligtvis även välja att få din leverans en senare dag om det passar dig bättre. För övriga orter som har hemleverans gäller att du kan få ditt paket en dag senare.

När du lägger din order ser du tydligt i kassan vilka alternativ som gäller för dig och du kan själv välja leveransdag.

Företagspaket:

Detta är ett smidigt alternativ för dig som beställer genom ett företag. Paketet körs ut till er nästkommande vardag mot en avgift på 99 kronor. Undantaget är vissa enskilda postnummer i Norrland och på Gotland, där det kan ta en extra dag för leveransen att komma fram.

Får jag ett besked då mitt paket lämnar Bamba?

Du får ett mail när varorna lämnar vårt lager och du kan på ett enkelt sätt följa leveransen genom att klicka på länken i denna leveransinformation. Du kan även söka med ditt kollinummer på både Schenker och Postens hemsida.

Till vilka länder skickar Bamba paket?

Vi kan i nuläget endast skicka till adresser i Sverige.

Ej uthämtade paket:

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditions och hanteringsavgift, för närvarande 150 kronor.

Vill du skicka paketet till en annan mottagare:

För att skicka till en annan mottagare klickar du på länken ”vill du inte ange ditt personnummer” efter det att du fyllt i mailadress och postnummer. Därefter fyller du i mottagarens kontaktuppgifter.

Har du redan skrivit i ditt personnummer, så finns det en länk som heter ”inte du?” ovanför adressrutan, klickar du på den så kommer du tillbaka till första steget.

Observera att du i dessa fall inte kan välja att betala med Klarna faktura, utan endast betala med kort eller direktbetalning.

Har du fler frågor, tveka inte att ringa oss eller skicka ett mail! Vi finns här för dig!

 

Ångerrätt och returer

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 365 dagar, dvs ett helt år.

I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. 

Du har inte ångerrätt om:
varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka köpesumman snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Du är alltid välkommen att kontakta Bambas kundservice om du har några frågor.

 

Garantier och service

Alla produkter på bamba.se har minst 12 månaders garanti. Konsumentköplagen ger dig dessutom möjlighet att reklamera en vara inom tre år, om den visar sig ha varit felaktig vid leveranstillfället.

Du är alltid välkommen att kontakta kundservice på bamba.se om du har problem med en vara. Du når oss som alltid på kundservice@bamba.se eller 08-400 25 300.

 

Trygghet

Vi följer naturligtvis gällande lagar och regler kring näthandel inklusive Distans- och hemförsäljningslagen samt personuppgiftslagen, så att du alltid ska känna dig trygg att handla på bamba.se.

Skulle vi mot förmodan inte hitta en lösning på ditt problem så kan du alltid vända dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.

För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder och produktinformation inte är slutgiltig. Vi förbehåller oss rätten att stryka en beställning utan att hänvisa till en speciell anledning.

Vid beställning samtycker du till att din e-postadress och ditt mobiltelefonnummer får lagras och användas av Bamba och dess samarbetspartners. Samtycket är giltigt till dess du själv säger upp det.

Bamba info