(0)

Kontakta oss

Vi finns här för dig!

Vi vill att du ska känna dig välkommen oavsett hur du vill komma i kontakt med oss. Handla i datorn, surfplattan eller mobilen. Skicka ett mail, ring oss eller följ våra nyheter via Facebook och Instagram.

Kort och gott, vi finns här för att hjälpa dig så att du ska kunna handla dina leksaker, filmer, spel, sparkcyklar, babyartiklar eller barnkläder tryggt och enkelt!

Varmt välkommen till oss på Bamba.se!

Bästa kund,
Vi har ett fortsatt högt tryck på vår kundtjänst som innebär att svarstiden fortfarande är längre än normalt. För att underlätta för dig som kund att få svar snabbare har vi därför gjort en kort sammanställning på de vanligaste svaren på frågorna som kommer in till oss.

 

Hur kan jag få veta om mitt paket är levererat?
-När ditt paket skickas från oss så får du ett mejl med en leveransbekräftelse med en spårningslänk. Mejlet har rubriken ”Ditt paket från Bamba är på väg”, klicka på länken eller sök på kollinumret direkt på Postnord.se så kan du se status på din leverans och se var försändelsen befinner sig. När ditt paket finns hos ditt ombud blir du aviserad via sms. Om du har angett fel mobilnummer kan du se var ditt paket finns via ovan nämnda spårningslänk och då räcker det med att du tar med dig din legitimation samt ditt kollinummer till ombudet där paketet finns så kan du hämta ut det.

 

Jag har fått hem min beställning men saknar en eller flera varor?
-Dessvärre har vi ingen möjlighet att skicka ut den saknade varan/varorna till dig igen. Vi kommer att kreditera beloppet för det du saknar och skicka ut en ny och uppdaterad faktura till dig inom kort. Om du redan har fått en faktura kan du bortse från denna och endast betala den nya.

 

Jag har redan betalat min order men saknar varor?
-Om du redan har betalat din order men inte fått alla varor i din leverans, kommer vi automatiskt att kreditera dig för de saknade varorna. Dessa pengar kommer via Klarna att sättas in direkt på ditt konto igen. Detta brukar normalt ta mellan 5-7 dagar men kan nu under helgerna ta längre tid.

 

Jag har fått information om att det saknas varor i min beställning – vilken vara är det som saknas?
-Dessvärre kan vi inte se vilken vara det är som saknas i ditt paket när paketet redan är skickat. Hämta ut ditt paket från ditt ombud och jämför innehållet med din beställning. Du kommer att bli krediterad för innehållet som saknas enligt ovan.

 

Jag behöver förlänga fakturans förfallodatum
-Har du fått en faktura men inga produkter eller inte fått alla produkter du beställt ska du inte betala fakturan förrän du har fått varorna eller en uppdaterad faktura. Om fakturadatumet håller på att löpa ut kan du själv gå in via MyKlarna (https://my.klarna.com/se/sv/login) och välja ”Rapportera retur”, då pausas fakturan tills vi hunnit uppdatera den. När den är uppdaterad får du en ny faktura per mejl. Du kan även kontakta Klarnas kundservice så hjälper de dig att förlänga betaltiden (https://www.klarna.com/se/kundservice/).

 

Makulera din order
Hur går jag tillväga för att makulera min order?
- För att makulera din order skickar du ett mejl till kundservice@bamba.se. Skriv i ämnesraden ” Makulera order”, i mejlet skriver du ditt ordernummer och att du vill makulera din order.

 

Jag har redan makulerat min order men har fått ett sms om att min beställning är på väg?
- Vi kommer automatiskt att återkalla ditt paket så snart det når ditt ombud. Du behöver inte hämta ut eller skicka tillbaka din beställda order. Ingen debitering för varken frakt eller order kommer att genomföras.

 

Måste jag betala returfrakten när jag vill skicka tillbaka en order som jag inte vill ha?
- Har du gjort en beställning mellan den 24/11 – 11/12 kommer du inte att bli debiterad för returfrakten. Ta kontakt med vår kundservice på: kundservice@bamba.se ange ditt ordernummer och be om en returfraktsedel. Har du gjort en beställning efter den 11/12 som du vill skicka tillbaka tillkommer en fraktavgift (gäller ej kläder och skor).

 

Kundservice

Du når oss just via mejl till följande adress: kundservice@bamba.se 

Du kan även ringa på 08-400 25 300, vi har öppet vardagar kl 8-17 med lunchstängt mellan kl 12-13.

Vid fakturafrågor ber vi dig kontakta Klarna via deras hemsida: https://www.klarna.com/se/kundservice

 

Ansvarig nätbutiken

Har du generella frågor eller är leverantör och tycker att vi borde sälja era produkter, kontakta då Anders Danielson, ansvarig för nätbutiken.

Du når honom på anders.danielson@bamba.se

 

Köpvillkor

Viktigt att veta när du vill handla leksaker hos Bamba

 

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

För att få handla på bamba.se krävs att du fyllt 18 år.

Vi samarbetar med Klarna Checkout för att erbjuda dig ett enkelt sätt att betala. När du lagt din beställning skapas automatiskt ett underlag för en faktura som skickas till din e-postadress när varorna skickas från oss. Om du istället vill betala ditt köp på en gång så går det naturligtvis bra och det gör du på sidan med orderbekräftelsen. Du kan då betala med kort eller direktbetalning via din internetbank.

Oavsett hur du väljer att betala så tillkommer inga avgifter.

Vid betalning via faktura så överlåts fordran till Klarna AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisations-nummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokförings-registret i Sverige och är över 18 år. Det görs en mindre kreditupplysning men den visas inte i historiken för andra företag.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. SEK 50:- exkl. moms, samt dröjsmålsränta med 2,12 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Vid betalning via faktura har du även möjlighet att betala via Klarna konto.

 

Bet loggor feb 2013 (sidan köpvillkor)_1

 

Frakt och leverans

Vi använder oss av PostNord för att ge dig snabba och säkra leveranser.

Till ombud med Posten Mypack:

För tillfället har vi högt tryck på vårt lager i samband med vår inventering och leveranstiden är därför längre än normalt, ca 3-7 arbetsdagar.

Ditt paket hämtar du på närmaste utlämningsställe, vilket avgörs av det postnummer du angivit. Du får en SMS-avisering då beställningen nått ditt ombud. Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar.

Frakten kostar 49 kronor men handlar du för mer än 1.000 kr skickar vi ditt paket fraktfritt!

Företagspaket:

För tillfället har vi högt tryck på vårt lager i samband med vår inventering och leveranstiden är därför längre än normalt, ca 3-7 arbetsdagar.

Detta är ett smidigt alternativ för dig som beställer genom ett företag. Ditt paket levereras direkt till er företagsadress.

Företagspaket kostar 99 kr.

Får jag ett besked då mitt paket lämnar Bamba?

Du får ett mail när varorna lämnar vårt lager och du kan på ett enkelt sätt följa leveransen genom att klicka på länken i denna leveransinformation. Du kan även söka med ditt kollinummer på både Schenker och Postens hemsida.

Till vilka länder skickar Bamba paket?

Vi kan i nuläget endast skicka till adresser i Sverige.

Ej uthämtade paket:

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditions och hanteringsavgift, för närvarande 150 kronor.

Vill du skicka paketet till en annan mottagare:

För att skicka till en annan mottagare klickar du på länken ”vill du inte ange ditt personnummer” efter det att du fyllt i mailadress och postnummer. Därefter fyller du i mottagarens kontaktuppgifter.

Har du redan skrivit i ditt personnummer, så finns det en länk som heter ”inte du?” ovanför adressrutan, klickar du på den så kommer du tillbaka till första steget.

Observera att du i dessa fall inte kan välja att betala med Klarna faktura, utan endast betala med kort eller direktbetalning.

Har du fler frågor, tveka inte att ringa oss eller skicka ett mail! Vi finns här för dig!

 

Ångerrätt och returer

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 365 dagar, dvs ett helt år.

I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. 

Du har inte ångerrätt om:
varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka köpesumman snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Du är alltid välkommen att kontakta Bambas kundservice om du har några frågor.

 

Garantier och service

Alla produkter på bamba.se har minst 12 månaders garanti. Konsumentköplagen ger dig dessutom möjlighet att reklamera en vara inom tre år, om den visar sig ha varit felaktig vid leveranstillfället.

Du är alltid välkommen att kontakta kundservice på bamba.se om du har problem med en vara. Du når oss som alltid på kundservice@bamba.se eller 08-400 25 300.

 

Trygghet

Vi följer naturligtvis gällande lagar och regler kring näthandel inklusive Distans- och hemförsäljningslagen samt personuppgiftslagen, så att du alltid ska känna dig trygg att handla på bamba.se.

Skulle vi mot förmodan inte hitta en lösning på ditt problem så kan du alltid vända dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.

För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida/annonser. Vi reserverar oss för att vissa produktbilder och produktinformation inte är slutgiltig. Vi förbehåller oss rätten att stryka en beställning utan att hänvisa till en speciell anledning.

Vid beställning samtycker du till att din e-postadress och ditt mobiltelefonnummer får lagras och användas av Bamba och dess samarbetspartners. Samtycket är giltigt till dess du själv säger upp det.

barnvagnar_mob_banner
bilbarnstolar_mob_banner
barnklader_mob_banner
barnrummet_mob_banner
barnochbaby_mob_banner
leksaker_mob_banner
Bamba info